Montessori Material

 

PINK TOWER
 

The Pink Tower is usually introduced as the second activity in the area of Sensorial work.
This lesson consists of a series of ten graduated pink cubes, which vary in size from 1cm³ to 10cm³. This indicates variations in size of three dimensions and helps develop a basis for the cubes of numbers.
The purpose of this material is also to develop a visual sense in perception and differences in dimension; improve awareness; develop attention in working with sequences and systematic operations; encourage the power of reasoning; develop the habit of correcting work until it is the best it can be; development of motor control; development of muscular memory; set the groundwork for the understanding of the science of numbers and to develop quite complex comparative and superlative vocabulary (such as 'bigger', 'smaller', 'heavier', or 'lighter' to compare and describe the shape and size) as well as geometric vocabulary.
Initially the tower is built with the cubes placed centrally on another. Later the tower is built with two flat sides and the smallest cube travels down the steps fitting each step exactly to reinforce the relationship between it and the change in size of the series of cubes.
The Brown Stair and Pink Tower can be combined and the interrelationships of size explored.

(Source : Internet and Montessori Compass)


4 planes of development

What is a child about? How can a helpless baby become a full member of our society? Maria Montessori’s understanding was that “education” becomes an “aid to life” - a natural process all children undertake spontaneously, guided through ever evolving stages of development.


Pédaler en classe pour aider les élèves à mieux se concentrer

Quelle ne fut pas ma surprise en tombant sur cet article lors de mes recherches sur internet.

Et pourtant cela faisait écho à ce que j'ai pû observer durant mes nombreuses années de travail avec les enfants. Trop souvent j’ai entendu que les élèves devaient rester en position bien droite et statique sur leur chaise et trop souvent j’ai vu ces enfants se tordre, gigoter et prendre des positions improbables sur leurs chaises alors qu’ils étaient pourtant parfaitement concentrés sur leur activité. Une école primaire d'Ottawa a trouvé une solution originale pour maintenir l'attention des élèves.


Mère imparfaite et fière de l'être

La mère parfaite n’existe pas !

 Etant maman de deux enfants et ayant étudié l’éducation sous toutes ses coutures, j’ai appris une chose en devenant maman : avec ses enfants, on fait ce qu’on PEUT et non ce qu’on VEUT !